Musik.musik,musik.

Så mycket bra musik det finns just nu man blir ju helt pjolrig och måste bara haa.
Där är en hel del unga duktiga tjejer som t.ex. Lily Allen och (jag tror att det är ett ) bandet Bat For Lashes som jag tycker påminner lite om Tori Amos.
Ja jag vet! Ännu en av alla dessa pianotjejer. Jag kan inte hjälpa det, jag är svag för dem även om just Tori Amos inte är min superfavorit, finns det låtar som är helt OK.


Mycket svenskt.


Det är ju så och har varit länge, att svensk film suger medans svensk musik rockar fett :)
Skämt och sido, men det är sant. Det finns otroligt bra svenska band och artister, bara för att nämna ett få tal. - Bob hund, The Sounds, Bo Kaspersons Orkester, Laleh, The Plan, Marit Bergman, Kent, Monybrother och Håkan Hellström.

Jätteroligt att musik Sverige blommar som aldrig förr. Därför blir man så förvånad att TV satsar på skitpogram som Idol.

Ja, jag kan förstå att i USA som tydligen älskar RMB, Soul osv. Vill satsa på enskilda vokalister som de kan göra vad de vill med. Sverige dock ser lite annorlunda ut.
Varför kan man inte se möjligheterna i vad man har?
Vi har massor av rockigaband så då borde vi gilla rock. Varför märks det varken i TV eller på radio? Tråkigt, mycket tråkigt.
Allt tyder tycker jag på att våra radio och TV chefer är usla visionärer.

En annan sak som Dag vag sjöng - Om du inte älskar mig bestäm då inte över mig!  Eller något liknande.
Om hela sverige har bestämt att vi inte tycker det är OK med reklam som riktar sig till barn och reklam för sprit och ciggaretter. Hur i all sin värld kan man vara så respektlös och spotta oss rakt  i huvudet genom att säga - Ha, ha. Vi sänder från ett annat land så vi skiter i era jävla lagar även om vi sänder i princip endast för er.
Nej just det, de tycker inte om oss. Och de har inte den minsta respekt för oss och därför skiter de fullständigt i hur musik Sverige faktiskt ser ut! Nog om detta.

Jag har fyra låtar som rullar i huvudet hela tiden.
Jo de är ju bra, men lite tokig blir man allt.
Det är The Plans- Mon amour, Bat For Lashes - Whats a Girl To Do, Peter Von Poehls - The Bell Tolls Five och Lily Allens - Littlest Things.



Oj, ojoj. Så många skivor jag vill ha. Feist - Reminder, Yael Naim - Yael Naïm och Bat For Lashe - Fur And Gold bland annat. Jo jag hade ju kunnat önska mig lite cd-skivor i födelsedagspresent. Men det vet jag sedan innan hur lönt det är:)
- Vad är det för band? Jag vet inte hur man utalar det ens!
Ja ja en bal på slottet vad är det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0