Är det redan påväg att bli vår?

Förra våren köpte jag nåra lökar snödroppar, snöklockor och scillor i blomsterafären på Lilla fiskegatan i Lund. Vi planterade snödropparna och klockorna i rabatterna på vår gård medans vi satte scillorna i gräsmattan.

Sedan innan står det stora gamla påskliljor och tidiga pioner cerisa med enkel blomma mycker vackra men lyckan är väldigt kort.

Ja vart år strax efter jul spricker ju lökarna upp och när det väl är vår sker allt så snabbt att man knappt hinner med. Så man går där och tittar för att hålla koll.

Mina snödroppar började blomma redan förra veckan igen och är nu på sin tredje vecka. Medans snöklockorna knappt börjat titta upp.

ja då känner man att våren är på väg även om det känns väldigt tidigt och vintern knappt börjat. Inte förrän i februari / mars brukar det snöa mycket så att det ligger tycker jag.


Det finns det som är grönt och även det som blommar redan när vi var i Kungsparken.


 


Malmö slott. Det brukar vara får som betar på vallarna men i dag var  det  grå hägrar. I verkligheten är de inte så små som de serut att vara på bilden. 



Kommentarer
Postat av: undgren

Våren är en skön tid. Jag brukar att ta några semesterdagar i maj och göra.....absolut ingenting. Besöka utekafeer och studera homo sapiens från ett annat perspektiv där tiden känns väldigt långsam. Njuta av värme, dofter, och färger i naturen. När vädret blir lite mer mänskligt kanske du, jag och Mikael skulle över till Glyptoteket i Köpenhamn? Flumma omkring bland dom utställda stofilerna och se det nya impressionistavdelningarna? Och glöm inte Paletten. Sköt om er därborta och ta hand om varandra. Nilsus den gamle.

2009-02-18 @ 18:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0