Den första snön

Mins ni den första snön? Man blir alltid så glad eller hur.

Stora härliga snöflingor och länge snöade det.
Tyvärr var jag tvungen att cykla iväg för ett möte och det snöade rakt in i ögonen både dit och på hemvägen.
Det gick bra att cykla ändå eftersom snön aldrig lade sig så det förblev barmark.

Ush vilket väder. Sa vi Malmöbor till varandra så fort vi fick chansen. - Va ett sådant väder! Men jag bara ljög för innerst inne var jag sprudlande glad. Jag älskar snö!

Det snöar, det snöar! Ropade vi när vi först såg att det snöade genom fönstren ut mot gatan. Sedan blev det stora härliga flingor och inne på gården hoppade Blåmesarna runt mellan grenarna som om de också tyckte det var kul.






Fast nu hittar jag ingen blåmes på bilden.



Ja, ja, jag vet! Det är väl inget det syns ju knappt. Men har ni glömt? Det var vinterns första snö!!
 

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Hej. Härliga bilder. Bilden på trädet med den allestädes frånvarande blåmesen skulle du kunna förstora upp och sätta någonstans på väggen. Ha det bra Kerstin. Nilsus.

2009-01-15 @ 18:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0