Sticklingar och frön.

Jag har varit på Paletten en handelsträdgård här i stan, man kan ta buss sju dit mot Mobilia.

Stället består av flera växthus med bland annat en tropisk avdelning där du även kan se på sköldpaddor:)

Jag köppte tio sticklingar, två rosa dubbla flitialisor, en fuchsia/Blodsdroppe med svartkjol och sju olika pelargonior samt ett paket blommjord.



Lite svårt att fota uppåt i ett växthus eftersom det blir lätt motljus.



Lite snurr på det hela.


Dessa bladen älskar jag. De hade sådana på Mobilia för länge sedan men det blev inget köp för min del tyvärr.


Även dessa, altså de är så snygga. Jag brukar kalla alla sådana här blad för bananblad men de växer väl egentligen upp som strutar typ.


Detta är något annat än min lilla skrutt där hemma, vad kallas de penningblomma eller nåt?


Känns som om dinosarier ska kliva fram mellan grenarna.


Är det Medusas hjässa vi ser?


Skulle inte en sådan här mojeng varit bra att ha på balkongen fast lite smalare det är en idé för IKEA faktiskt.


Idag har jag planterat lite. Förutom att jag planterade om mina nya sticklingar så sådde jag även citron, granatäpple, chili, akleja (mina egna) och physalis.



Då får vi se hur det går i år, lite sen är jag nog men inte som i fjor ;)

Hur du sköter Fuchsia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där mojängen var ju bra. På den kan man ju blanda dom mest orginella sorter. Får väl åka dit lite senare i mars och proviantera. Mina fönster är lika kala som en begravningsbyrås. Ha det gott. Nilsus.

2009-02-23 @ 17:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0