Test eller kolera?

När jag var tonåring läste vi alltid tidningen Veckorevyn.
Förutom lite mode och fotomodeller så hade de roliga test som t.ex.

Är du en bra kompis?

1
Du och din kompis byter julklappar. Din kompis ger dig en ful träfigur som sannerligen införskaffats
på skolans loppis förra våren. vad gör du?

A. Du blir glad för din present det är ju tanken som räknas.
B. Du  tackar din vän och håller masken. Du vill inte göra 
    din kompis ledsen.
C. Klagar  och låter din vän veta att dennes present minsann 
    både varit dyrare och varit på din kompis önskelista.
D. Säger inte mycket men sparar träfiguren och ger tillbaka 
    den nästa jul.

Ja ni känner igen dem. A är superkompisen och D är värsta sorten.
Jag blev alltid D därför att de svaren var så roliga och min kompis blev så sur på mig. Hon tyckte att det var väl inget att eftertrakta! Och såg med  djupaste allvar på de här testerna och gjorde till och med egna. Medan jag bara tyckte de var roligt trams. Vi blev i vart fall riktiga ovänner var gång ändå gjorde vi dem. 

Jag trodde att dessa självtesternas tider var förbi men till min stora förvåning har jag märkt att de börjar ploppa upp på boksajter speciellt.
Är de  lite småskoj eller är det förbaskat trams? Vad tycker ni?
Medan ni funderar eller om det krävs en fältundersökning innan ni svarar har jag två test här.

Vem av Jane Austens kvinnokaraktärer är du? Själv blev jag Marianne Dashwood i Förnuft och känsla :)

I am Marianne Dashwood!

Take the Quiz here!



Då är frågan hur pass boknörd du är?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Prenemurerade på Veckorevyn på 70-talet. Då var den en renodlad popptidning. Efter ett tag smög sig reklam om läppstift och märkliga artiklar om söta killar in bland popprepotagen. Fick se mig om efter en annan tidning efter det. Men herregud. Det är säkert 35 år sedan. Ha det gott. Nilsus.

2008-09-15 @ 18:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0