Höstbalkong.

Nu i helgen har jag städat undan lite på balkongen innan det blir för kallt och man inte alls har lust att stå där ute och frysa.
I lördags stack jag förbi Oasen och köpte lite blommor. Jag gillar Mobilia bättre jag tycker de har större utbud och är billigare. Det blev till en låda och en kruka så lite höstfint fick jag.







Annars är det min physalis jag går och tittar på. Den blommar faktiskt men några färdiga frukter blir det nog inte.
Det kommer att frysa vilken natt som helst sedan är det kört. Hade jag satt den i februari då hade jag fått
massor av frukter tror jag.








Två små lyktor är där så kanske vi får provsmaka vars en?

Jag har lovat bort mina två pelargonier som överlevt till en arbetskamrat. Den ene behövs planteras om till kruka men jag har ingen ny jord det får jag fixa innana frosten.



Ja mina citroner har jag flyttat in, även min dadel och mina chiliplantor ska till att blomma. Ja jag vet det är helt fel! Men jag satte ju allt i maj nån gång och det är alldeles försent.Hade jag haft inglasad balkong eller växthus så vet man inte om det kanske hade funkat men nu. Nej de kommer inte att hinna innan frosten.

Man får hitta på något annat kul och nästa år i februari, ja den sjätte min födelsedag och samernas nationaldag då ska jag sätta physalis frön. Så får vi se hur många frukter det kommer att ätas.

Kommentarer
Postat av: nils lundgren

Hej. Härlig kruka du har i blomlådan. Påminner om ett par mindre ljuslyktor som jag har hemma. Oasen har en del roligt men Mobilia har jag inte kollat upp. Kan det vara blomsteraffären precis utanför som du menar? Får väl ta tag i mig och sätta upp lite i fönstren i vinter. Där är rätt kalt.Ha det gott i höstmörkret. Nilsus.

2008-10-08 @ 17:58:04
Postat av: Anonym

Hej Nils det är en ljuslykta, men lite större som jag fått av Maja. Jag älskar den den är fin både inne och ute.

Ja det är den där blomsteraffären jag menar vi kunde gå ihop. Men Oasen har säkert fyra gånger så många krukor. Du och jag är bortbjudna nästa vecka så jag ringer dig sen.

2008-10-08 @ 22:41:50
Postat av: Anonym

God kväll snäckan..Jodå det stämmer att man bär på ett underbart liv...Det är svårt att inte se det på mig,,är så stor över magen :) Tack gumman för blommorna,,de triv här hos mig :) kram kram

2008-10-20 @ 19:23:20
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0