Tvättdax.

Ja usch det är inte roligt men vi höll på att drunkna i lakan.
Till min förvåning lyste solen och regnet från i går var nästan bortglömt, bara lite fuktiga balkongmattor. Så när jag stoppat i de två första maskinerna cyklade jag i väg till St Knuts torg till Franska bageriet och köpte massor av croissanter, ja tre stycken men lite annat smått och gott som jag varken vet vad de heter eller hur de stavas och en baguette. Jag hann både äta två bitar av den,dricka och laga kaffet innan det var dax att byta maskinerna. Så nu är det tid att vika lakan. Min man kom hem på lunchen, sen var det i väg och jobba. Aldrig får man ha kul! Varför är jag inte en hemmafru med städerska? Det hade passat mig utmärkt I like to boss around. Eller så är det på tiden att leta nytt jobb?.Jag och Karin talade om det för någon dag sedan. Då kom vi fram till att man får bestämma sig för att leta jobb en dag i veckan en halv timme eller så. Det har jag gjort och hitta ett som jag ska söka faktiskt.

image81

Kan ni tänka er, när jag kom hem var den tom. Bara en liten italiensk bulle och en croissant kvar.Som han har snaskat i sig. Min lilla sockertopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0