Sökmotorer som suger.

Om man letar efter något så är det man letar efter oftast lite diffust för en. Det ligger i sakens natur liksom.
Ändå är de flesta sökmotorer uppbyggda så att man bör redan veta det mesta om det man letar efter. Så varför heter det sökmotorer?

T.ex. Jag hörde för ett år sedan en låt på MTV, den spelades hela tiden så det var inget originelt. Så nu vill jag hitta den.
OK då går jag till YouTube så klart och skriver in den lilla text jag minns "I would been your wife"
Vad som kommer upp är "How to kill my wife", "Could you satisfy your wife", "I Pushed Your Wife In Front Of Subway".

Så då tänker jag -Ja den gick ju på MTV så då letar jag väl där.
Då går det bara att leta efter artiklar! Music TV är det skrivna jäkla artiklar? Eller så kan du söka på gruppens namn.
Bara en massa jäkla reklam reklam reklam. Ingenstans finns det någom mail-adress så att man kan ta kontakt, tycka lite, ja vad som helst för sjuttsingen.
Så man ska inte vara musikintresserad som tittare på MTV? Uselt riktigt jävla uselt!
Nu gillar jag inte MTV och inte malmös huvudbibliotek they suck!
Deras sökmotorer är lika bra som översättningspogram, vilket betyder: näst in till obrukbara.

Tackar vet jag människor som har stor erfarenhet och kunnande de kan man lita på.
Varför kan det aldrig vara relevanta frågor på sökmotorer t ex på YouTube som har massor av musik om man gör en advanced sökning och man väljer musik, varför kan det då inte komma relevanta alternativ som instrumental, opera,osv. Och sedan kvinna eller man? Mellan vilka år och så vidare.
Nej men du får välja om den ska vara uppladdad i dag eller igår eller den här veckan eller när som helst? va, vem bryr sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0