Säg det som varar.

Jaha så försvann den sommarvärmen. Ja varmt är det ju egentligen men det blåser kallt och man sitter inte på balkongen precis.
I dag är jag mycket trött. Jobbade kväll igår och morgon i dag. Sådana hära skiftes dagar är man helt slut! Stack bara in och handla lite på Coop efter jobb och hade selskap av Jörgen. Kom hem åt två mackor talade en stund med min man. Nu sitter jag här med mitt kaffe och undrar hur jag skall stå ut ända till fredagkväll innan jag får träffa honom igen.
Vattna blommorna måste man göra i alla fall.


Här är mina pelargonier.  För tillfället får de stå i hop, de är fina så också. Men en eller två skall jag sätta i en större kruka med några andra blommor,  får se hur jag gör.

image26



Här har jag Funkior, Lavendel och Flitiga lisor. Lisorna är små än men om det inte regnar för mycket kommer det att bli enorma, det blir fint.

image27



Här ser ni att den ena Funkian är i knopp får se om det blir vita eller lila blommor på den. Till hösten skall de planteras ut på vår innergård där det finns en rabatt med mycket lite sol. Förr stod där en vanlig vintergrön buske som dog. Funkior kallas även Hosta varför vet jag inte.

image28





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0