Nära och kul.

I bland finns det roliga närmre än vad man tror. Jag t.ex. gillar akvareller, blommor och att njuta.
Lustfyllt tycker jag att livet ska vara.
Att vara livsnjutare kallar min mamma det för.
Jag anser att Malmö är trots dålig stadsplanering en vacker stad och vad som länge har räddat oss är våra parker. "Parkenas stad" brukar man säga.
I Pildamsparken har vi vår amfiteater,dammarna och kronprinssesan Margaretas blomstergata som är nyrenoverad till sitt ursprungliga skick och paveljongen.

Jag har redan nämnt att jag samlar på kreativa människor här på min blogg. En sådan där kreativ människa är Karin Ekholm som sprudlar av liv.
Just nu har hon en akvarellutställning i Margareta Paviljongens resturang och kafé som är värd att gå och se på.Härliga frodiga trädgårdsscener för den strosande sommar flanören.

image37
Ja fast finare och i akvarell.
Det tog längre tid att hitta och läggain den än det tog mig att rita den. Bara så ni förstår vad jag menar med sommarfrodiga.


Läs även andra bloggares åsikter om Utställning, Margareta paviljongen, Karin Ekholm, kultur

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Salve Kerstin.
Har semester till veckan och skall strosa i tillvaron. Då skall jag faktiskt gå och se dessa tavlor. Väl mött tils jag börjar att jobba igen den 10de juni. Då skall jag kolla vad nytt som kommit in på din blogg. Ps: får inte fram dina kommentaer till mig. Men jag frågar dig vid tillfälle. Nilsus den opragmatiske.

2008-05-26 @ 02:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0