Favorittapet.

Colefax and Fowler har en tapet som är chockerande snygg.
Jag såg tapeten i en tygaffärs skyltfönster och tänkte. -Fy tusan så snyggt, den ska jag ha!-
Senare på året i oktober var vi och åt frukost på Kaffestugan eller vad det nu heter.
Där sitter vi och tittar i en tidningen Sköna hem och där är hon, min tapet Snow tree. Så vi sticker till Färgtema för att se lite närmre på tapeten.
Där blir vi nästan ovänner för att båda har slarvat bort namnet på både tapet och tillverkare.
Då dyker en av personalen upp och proffsigt avstyr vårt bråk som ändå hade slutat i pussar men det visste ju inte hon. Jo kvinnan dukar upp rätt nummer av Sköna hem letar upp tapeten vilket inte är det lättaste det är såklart feltryck i tidninden. Tapeten visar sig vara asdyr men ta mig tusan, jag tror jag ska köpa tre rullar ändå.

image45image53

image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0