Comment Te Dire Adieu

Fast i bland är YouTube det colaste som hänt sedan telefonen, kameran och penicillinet
Allt har faktiskt blivit mycket tillgängligare världen har kommit lite närmare.
Min man brukar säga så klokt när jag blir sådär skogstokig och skriker mig hes över sökmotorer osv. Att Kerstin det är inte så lätt att söka på en textslinga. Men i bland funkar det trots allt.
Jag brukar nynna på den här låten, men oftast brukar ingen fatta  vad det är för en låt. Kanske är det min skönsång som det är fel på?
Men det betvivlar jag. Nu får i alla fall några av mina favoriter sjunga den för oss.
Först ut den franska superstjärnan Francoise Hardy.
Sedan min favorit Jimmy Somerville han i Communards och Bronski Beat.
Sist men inte minst Serge Gainsbourgs flamma Jane Birkin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0