Balkong för stadsfolk.

Det finns mycket som kan fånga ens intresse men inget så rogivande och skönt som blommor. Blommor gör mig lycklig, det är meditativt. Man rör sig fast lungt och mycket stilla, tankarna är skira samtidigt som du är djupt koncentrerad. Och det är dina sinnen lukt,syn och känsla som styr. Varsam, varsam får man vara när man ser på hur det tar sig. 

I en av mina balkonglådor har jag valt rosa,skirt, skuggtåligt och tacksamma växter.

image10

Aklejan snart ut blommad men mycket vacker.

image11

Aklejans fröbalja, nästan lika vacker som blomman.

image12

Lika vacker som
väldoftande är Strandtrift.

image13

Jag vet inte vad den här heter men den luktar mycket gott. 
Doften följer med in när  man stänger balkongdörrarna på kvällen.


image14

Den alltid trogna fantastiska Flitiga lisan.
Det är bara Pelargonier som kan mätas i tålighet enligt mina erfarenheter.
Här en dubbel vackert ljus rosa.


image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0