Doktor Gardell.

Ja Jonas Gardell har skrivit en teologiskbok och blir i morgon tror jag, hedersdoktor i Teologi.
Bravo och grattis säger jag.

Jag har precis sett en föreläsning av honnom på TV2, TV24 direkt.

Den här mannen är underbar. Jag tycker han är en sådan inspirerande människa.
Inte agitorisk inte direkt predikande ett rättså värde laddat ord faktiskt, nej jag kan inte hitta rätt ord men han är.

Hans Guds uppfattning och bibeltolkning stämmer överens med min egen andlighets tro som jag personligen tycker blir bekräftad i fysiken. Speciellt i strängfysiken. Han öppnar dörrar han stänger dem inte. Som kvantfysiken och strängfysiken säger: är det möjlig så sker det också. Punkt slut. Svensk TV1 och 2 har även visat intressanta program om detta. Jonas själv uppviglar och lugnar med samma hand precis som Jesus. Man blir själsligt och andligt frisk och glad av att lyssna fastän att du just gått med på att sexförbrytare och våldsmän är lika älskade av gud som du och moder Theresia.

Gå in på länken här under direkt och så kan man se pogrammet i STV play.Bra va.


Annars har jag tagit ledit i dag och imorgon för att vinka iväg min man till Bryssel. Håller just på med den sista restvätten. Det har duggat lite i dag man har lovat regn. Marken blev inte våt ens så torrt och varm är det. Blåser en hel del förståst. Mina solexem håller på att lägga sig men nu är mina fysiska förutsättningar så att jag inte vill bada i öresunds sjötrafiks kölvatten. Får hoppas på badväder nästa vecka.

Min älsklin var nyss och växla och kom hem med två stora buketter med Bondpioner. Min favoritblomma och två bakelser. Han sa att han först gått in på kafeet sidan om Hollandia för att se om de hade de dära chokladmuss med hallon. Han hade försökt fråga expediten men hon undrade om han kommit för att klaga, så han gick över till Hollandia.
Ja, ja kära barn Guds vägar äro outgrundliga.




http://www.jonasgardell.se/doc/diary.jsp?id=563

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=20923&a=1164467&lid=puff_998905&lpos=extra_0

Start / Nyheter / 24 direkt / 24 direkt arkiv
Berit Ås.De fem härskarteknikerna.
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=12581&lid=lista_675043&lpos=6

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Han gjorde helt rätt. Det är alltid kunden som bestämmer. Om dom inte kan ha en bra kundrelation, kan dom alltid söka jobb på BFM. Nåväl, såg lite av Gardell på tv. Att Jesus var analfabet, talade värmlänska, förlåt galaleiska, och bjöd in syndare till bordet utan att kräva bot och bättring hade varit någonting för Martin Luther att bita i. Men så är det när historiens potentater skall forma vår världsbild att likna deras. Sköt om dig. Nils den enfaldige.

2008-06-11 @ 18:00:43
Postat av: Kerstin

Nils,Du är en kompis du. Ingen annan skriver till mig.:)

2008-06-11 @ 19:33:43
URL: http://kerstinsidee.blogg.se/
Postat av: Nils Lundgren

Märkligt. Du har ett rörligt sinne som är intressant att diskutera med. Dessutom verkar du som jag vara intresserad av den sorts kultur både inom littratur, film och musik som ger själen möjlighet att vila, eller om du vill, äta.

2008-06-12 @ 18:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0