Charlotte Gainsbourg.

Många känner nog till hennes föräldrar, Serge Gainsbourg och Jane Birkin.
Främst för den odödliga duetten: Je Taime Moi Non Plus.
Men hon själv är nog ganska okänd för den stora massan utanför Frankrikes gränser och kulurfreaks. Där har man gjort en miss, därför att denna kvinnan är mycket intresant.

Själv hade jag bara vagt minne av henne som återupplivades när superpogrammet Babel intrevjuade henne inför en ny film.

Och när jag såg filmen i videohyllan ville jag bums se den: The Science of Sleep.
Jag gillade den det är faktiskt en av de bästa filmerna jag sett de senaste fyra åren. Kan varmt rekomendera den.
Jag har hittat sex filmer med henne varav tre går att köpa på ginza t.ex

image109
Mycket bra rolig och lugn film 189kr på Ginza, finns att hyra i din videobutik.


image110
Den här vill jag verkligen se.99kr

 
image111
Tja varför inte? 29kr, ligger på lager får den inom fyra dagar. Kanske köper jag den.


Fler filmer är:

I'm not There                     år 2007
21 Grams                            år 2003
Ma femme est une actrice    år 2003


Här kommer lite musik.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0