Ännu en solig sommardag.

När jag vaknade ville jag inte alls upp. Men så kom jag på att jag har ju bjudit hem lite folk.
Ja då fick jag gå ut och köpa lite tekakor i det lilla bageriet vid Paulikyrkan där Mikael och jag gifte oss.
Det är ett gift par som driver dett lilla bageriet så de har inte öppet så länge bara till nio på helgerna tror jag. Om de är gifta eller inte ska jag skita i men så säger man ju. Eller?
När jag går mina morgonpromenader händer det att jag slinker in för att köpa tekakor framförallt. De har mycket goda bullar också men deras tekakor är de ända som smakar tekakor i det här området. De har dessutom världens godaste äppelkaka.
När jag kom hem var jag ju tvungen att norpa några bullar. Mmmm, jag tog philadelphiaost på och jordgubbar, smaskens. Men de är ändå godast med bara smör.
Oj oj oj, så varmt det var på balkongen där satt jag och löste korsord medan jag spisade min frukost.
Vi havtolv var det dax att väcka min älskling han var alldeles varm och go. Och påstod att han ville ha kaffe och bullar. Så då fick han det. Några med jordgubbar som mina och en med lax.
Ingen har bekräftat att de ska komma. Kanske får jag spela krocket alldeles själv!
 



En av mina fina  Laura Ashley koppar.
Jag hade åtta men en gick i kras.Jag samlar alla fina porslins saker som går i sönder för att göra något fint av lite senare.
Kanske ett fint trädgårdsbord i mosaik?


Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Tack för en underbar dag. Kaffekoppar är svåra att hitta som är rätt både till smak och som gör kaffet rättvisa. Hade en engelsk kopp från 40-talet som jag naturlitvis måste "slänga" i golvet.

2008-06-12 @ 18:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0