Nej du har inte kommit fel.

Det är bara jag som tyckte det var kul att prova nya kläder på min blogg.

Jag saknar redan min cerise chockblogg den var varm och mysig. Och när jag började blogga hade jag tänkt mig att den
skulle handla mest om böcker, lite musik men främst om balkonger. De är ju gröna eller hur. Så då tänkte jag med min ringa kunskap om kolorism att rött är en bra kontrastfärg till grönt och det var det ju också. Vissa saker ser inte lika trevliga ut längre.

Förändring tillhör livet så det är bara att hänga med i svängarna. Nu är det tid att njuta av blått.
Jag har inte någon intresantare tanke med min nya look. Vilket vissa av er kanske vant er vid. Som mitt blogg namn "kerstinsidee" för att jag heter Widéen eller mina snuskiga dadelpalmer ( ja inte så värst) under en chockad koriandern som stött håller upp en hand för munnen tycks det. Ja så intresant var inte det i heller faktiskt.
Förästen går nog sådana subtila vinkar de flesta förbi såklart. Det gör dem inte mindre viktiga i och för sig.

Det ända jag tänkte var att bakgrunds mönstret påminner om vågor. Jo jag skäms jag minns inte vad de där krumelurerna heter. Ett mycket vanligt mönster. Jag hittade inga riktiga vågor jag letade dels efter de klassiska spettsiga som i introt till "Syskonen Bandelaires olycksaliga liv".

Annars hade jag nöjt mig med sådana lite runda som påminner om molnet i TVs solstånds intro med solen som lägger sig i molnet och den gamla bregott loggon.
Jo detta "vågiga" skulle passa till Sandro Botticellis Venus födelse som i sin tur får stå för kvinnlig fåfänga (kvinnligt skönhetsideal och kvinnoideal) vilket för kvinnor i vår tid är kommers att konsumera: kläder, smink för att skapa den perfekta slimma kroppen och det karaktärslösa ansiktet, heminredning  för det perfekta vita hemmet och den ultimata trädgården som en engelsk liten herrskapsfru.
Och vi har alla köpt in oss i de hära värderingarna mer eller mindre.
Allt väl förpackat i ett svalt blott paket.

Här kommer bra sidor för bloggare som vill byta kostym.

http://www.mera.se/PMS.html

http://www.colourlovers.com/

http://www.designadinblogg.se/2007/october/lagga-in-bakgrundsbild-pa-din-blogg.html

http://www.designadinblogg.se/2008/april/bilder-och-bakgrunder.html





Venus födelse.



De tre  klassiska musorna i Våren

Kommentarer
Postat av: Mikael

Mycket snyggt.



Härligt mönster och snygg headerbild.



Lycka till med bloggen och den nya designen!

2008-07-18 @ 01:32:46
Postat av: Maja

Vilken härlig blogg! Och så vackra bilder!

Ser gärna lite bilder av ditt vackra hem och härliga inredning!

Gillar din smak skarpt!



Många kramar

Maja

2008-07-20 @ 13:07:03
URL: http://josabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0