Sol, bad och Kalamares.

Nu på lördag sticker jag och min man till Chania på Kreta.

Vi tog en restresa så nu bär det av. Jag har packat tre bekinis, trosor för hela veckan och en solklänning.
Jag borde ha något snyggt till kvällen också.
Sedan är det bara lite solkräm, tandborste, tandkräm och passet.

                                                                                                                                
Jag kompade ut fredagen så faktiskt har min semester redan börjat.

Min storasyster Yvonne sa att jag skulle äta souvlaki för henne.
Men annars är kalamares och feta pomesfritts eller klyftpotatis med mycket olja, vinäger och salt på min favorit.

Jag försöker hitta mina snorkel grejs men hittar dem inte. Ska jag behöva köpa nytt? Man kan inte bada utan att snorkla och titta på fiskarna.
Jag lovar att ta några fina bilder och visa vart jag badar och vad jag äter.

Men även om det finns fina utgrävnigar på Charnia håller jag mig till badandet tack.

Så här vill jag att mina dagar ska se ut:

Vakna kl 9.00/10.00 Pussas och kramas hälsa varandra ny dag. Borstatänderna.
Äta frukost = Kaffe, Vattenmelon och annan frukt
Köpa två flaskor vatten påväg till stranden.
Hyra parasoll. Hitta rätt läge. Smörja in sig ordentligt.
Bada. Bada.
Lösa lite korsord äta en toast och dricka en milkshake.
Bada. Bada.
Det blir mörkt. Gå hem.
Sova.
Ducha Kl 20.00/21.00
Gå ut och äta.
Gå hem KL 02.00
Sitta på balkongen och filosofera.(kanske en drink)
Sova

Så är jag nöjd.

                                                  
Hej vi ses om en vecka.

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Bra att ni kommer iväg. Här hemma kan man lätt hålla sig för skratt när svarta skyar regelbundet patrullerar himlen. Jag snorklade i Röda havet för drygt två veckor sedan, så det skall du göra. Vi ses nån gång senare. Ta hand om och var rädd om varandra. Nils den semesterlöse.

2008-08-25 @ 17:58:20
Postat av: Anonym

Ja och hunnit hem också. Men jag är jättesjuk. Jag har en vecka semester kvar och vet inte om jag ska sjukskriva mig eller inte? Du anar inte så många och hur stora fiskar jag sett. Platta,vit och gula, gråa,oranga, genomskinliga och malar som rensade botten. Jag blev bara biten en gång men nafsad och kittlad en hel del. Kerstin

2008-08-26 @ 01:09:56
Postat av: Nils Lundgren

Sjukskriv dig. Semestern skall vara till avkoppling och förströelse. Jag tror knappast att en byst avtäcks till din ära bara för att du fördärvar din semester. Dom dagarna behöver du bättre. Men, välkommen hem förresten. Ta hand om dig så ses vi senare. Nils den medellöse.

2008-08-26 @ 18:18:20
Postat av: Nils Lundgren

Tack för kortet. Fortsätt nu att krya på dig. Nu har vi hösten här med regn och mörker. Då tycker jag att en samling tända blockljus, god mat och någonting gott att dricka till gör mysfaktorn lite mer reell. Glöm inte heller att på kvällen krypa upp i soffan med en stor filt omvirad kring benen. På bordet står en bricka med utvalda rumstempererade ostar och vid sidan om blänker vinet till i stearinljusets sken. Sköt om er. Nils den arbetsovillige.

2008-08-27 @ 18:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0