Sensommar balkong.

Jo här om veckan kastade jag det mesta av min sumpiga balkong och stack ut med min man och svärmor till Mobilia och köpte mig lite nya blommor. Det blev två nya frächa balkonglådor.
Jag ska vänta tills efter semestern ( om vi reser bort ) innan jag byterut de andra två.
Det käns lite sorglikt nu mot slutet och hösten strax är här. Vart tog sommaren vägen? Han den börja ens?
I och för sig så brukar vi alltid ha en skön brittsommar här nere i Augusti/September till och med riktigt badväder.
Men i år känns det redan riktigt rått. Det kommer att bli en lång grå höst och vinter.
Det kan vara riktigt mysigt om man har en varm bra kappa och ett par trevliga stövlar det året. Man kan dricka varmchoklad på fik, gå på bio och på konsthallen. Konsthallen har ett av Malmös trevligaste fik. En inmurad uteservering  i röd tegel som badar i röda höstlöv. Ja, det är vackert som i en saga.

Tyvärr har inga  snygga stövlar gått på mig de senaste sex åren så jag får nöja mig med ett par ecco-kängor. Man liksom luffsar fram i stället för spatsera.
Det är inget "sakta vi gå genom stan" Här flaneras det inte. Utan "Sakta vi luffsa genom stan. En smäll och ett aj när vi snubbla oss fram"...
Jo så kursade ju Triangel film så våra två trevligaste biografer försvann. Men konsthallen är kvar än så länge.




Citron plantorna.
Chili plantor förra verckan.
Den här veckan plus en spindel.






Min Physalis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0