Monika Zetterlund.

Kanske det är för att jag har en mamma som var ung på sexiotalet som jag alltid varit väldigt svag för mjukjazz.
Jag har fått det med modersmjölken kan man säga.
Man har vuxit upp med Burt Bacharach och artister som Anna-Lena Löfgren, Alma Cogan, Miriam Makeba, Dionne Warwick,
Anita Lindblom och inte minst Monica Zetterlund.
Även om min mamma inte äger någon LP- skiva med Monica så spelades hon och Lill Lidfors ofta på radio.
 
Sådan här melodiös jazz för mig är vitkalkade funkishus, mörkblå havshorisonter, olivgrönt och sensommar början till höst.
Det är lite tidigt men det är ditåt det barkar.




Kommentarer
Postat av: Bitten

Jag är ingen fan av vare sig jazz eller Monica Zetterlund, men den här låten är ju bara så bra.

2008-08-14 @ 12:03:14
URL: http://madworld-bitten.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Kul att du tycker det Bitten. Kika gärna mera på mina You Tubes. Det kan vara rätt kul att nyupptäcka gammal musik från en annans synvinkel.

Det brukar jag själv göra.

2008-08-16 @ 01:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0