Nigella Lawsons tips.

Jag älskar Nigella hon är så överdriven. Och hade hon varit verklig hade hon lidit av en allvarlig matstörning. Att vara tvungen att ha en syltmacka i väskan fall i fall man blev hungrig Herre Gud. Hon är inte riktigt klok det är kul.

Härom ledes hade hon kvicka recept där bland annat kalamares gjordes. Smasken jag älskar bläckfisk. Jag tror att det är de tioarmade man äter som på engelska heter cuttlefish. Med ett sådant namn har man knappt hjärta att äta dem.

Trotts detta så en dag köpte jag ett paket bläckfiskringar för att testa.
Jag gjorde inte precis som Nigella jag blev bara inspirerad.
Jag tog lite vanligt mjöl, flingsalt, hackad persilja och chili. Stekte dem i rätt mycket olja sådär tre två minuter på vardera sidan.
Samma dag hittde jag misosoppa på hyllorna för orientalisk mat. Visade sig vara små buljongpåsar som man blandade med kokt vatten. Jag lade i färska korianderblad och finskuren salladslök. Vi båda tyckte det var super gott som ett kvällssnacks efter jobbet.

En vecka senare sade vi när vi för en gångs skull handlade tillsammans efter jobbet. Att det hade varit gott att äta det till middag så vi köpte två paket bläckfisk och en ask jätteräkor i saltlag.

Jag stekte bläckfisken först såklart och gjorde två majonnäser en med vitlök som Nigella och en med wasabipasta.
 




Jag kan säga att det var supergott men det hade passat mer för fyra än för två. Det gick inte att äta upp.
Utan soppan  och ett paket bläckfisk och en ask räkor  kanske kan ätas av två.
Men så enkelt om man skulle ha folk hemma som äter antingen räkor etter bläckfisk.

Läs även andra bloggares åsikter om Nigella Lawson, Nigella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0