Vill ingen publicera dig?

Ja så har man skrivit en hel bok och så ska man bli refuserad, ja kanske inte ens få svar. Skit i Bonniers,Wahlström & Widstrand och alla andra bjässar. Du kan ge ut boken själv på t.ex. OPUSLIBERUM.

Jag har själv köpt en bok där "Övertramp" heter den. Har snart läst halva och tycker bra om den. Skrattat högt flera gånger.
Det är en novellsamling. Små korta sporthistorier med en sensmoral som ger en knorr på det hela.
Jag vill inte gå i skogen på ett tag man vet aldrig vad som irrar runt där bland huldror och troll, kanske någon galen sportfåne.Ush fy!

Jag har fått Jörgen Jädermalms tillåtelse att visa er en av hisorierna.


Gångerskan


Som barn dröjde hon med att gå.Nästan två år väntade hon.Hon kröp, hasade sig fram på ändan,men så en dag reste hon sig upp, bestämt mitt i förvirringen, och tog sats.
 Och strax kom det.
 Hon gick, hon gick!
 Femton år senare kom hon i kontakt med en gångarklubb. Ganska snart insåg man hennes talang. Och hon var villig till träning. Bara halvåret senare kom det till hennes första tävling.
 Tillsagd att ta det lungt i början för att öka efterhand gick hon ut i ett ganska måttligt tempo. Hon var där i första hand för att lära. På sikt skulle de stora resultaten komma. Men hon var inte nöjd med att efter halva loppet fortfarand var bland de sista. Hon blev ivrig, hon glödde.
 Och strax kom det.
 Hon sprang, hon sprang!

image39
Av Jörgen Jädermalm


Läs även andra bloggares åsikter om Jörgen Jädermalm, bok, noveller, opusliberum, författare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0