EA games schysta speltillverkare eller gnidna snåljåpar?

Jag har de senaste sex åren spelat The SIMS.
Det var min roliga storasyster Birgitta som introducerade spelet för familjen.
Jag har för mig att antingen fick hon grundspelet i en Pc-tidning hon prenumererade på eller så fick man köpa det superbilligt för en femtiolapp sådär.
Vi alla tyckte det var jättekul både vuxna och barn.

Sedan kom alla expansions spelen, ännu mer kläder, möbler, golv och tapeter.
De kunde åka till nya spelplan som Hot date, Hollywood, vacasion osv tills det sista och det roligaste spelet Making Magic. Jag har försökt att hitta introlåten
men här är lite andra låtar och reklamsnuttar istället så att alla kan vara med och förstå vad jag skriver om.



Där kom en hel del expansions och nu kostade de inte en femtilapp snarare tvåhundra kronor.
Inte bara det, spelen fulkomligt åt din dator.
Man tyckte man hade världens ramminne och grafikort. Två expansions senare gick det inte att öppna spelet ens.
Snart var det inte lönt att köpa till finesser utan det blev en helt ny dator. Det var lika för alla.
Det gamla sims spelet kostade oss vars två uppgraderingar och minst en helt ny dator. Jag köpte själv en ny men där emellan fick jag flytta över spelet på min mans nya dator eftersom min egen inte hade arbetsminne nog.
Ja ja, kul var det i alla fall.

image97
En femtiolapp
.

image98
Tvåhundra spänn.


Sagan slutar inte här för det kommer klart ett nytt bättre spel The SIMS2.
Jag har aldrig upplevt fjärilar i magen inför en resa, karusell osv. Jag är ganska rejäl när det gäller sådant. Mina nervråtiska läggningar är på helt andra plan.
Men inför det här nya spelet var spänningen så stor att jag faktiskt upplevde fjärilar i magen. Förväntan var så stor eftersom man hade avslutat det förra med en sådan insikt i att kombinera spänning, klurerier och det där i människan som drar sig till det religöst okulta. Jag har ju redan visat er Mylene Farmers videos: Dockan och den där andra med bikten. Och som Harry Potter. Katolska mystisismen och symboliken, som Dan Brown går in på i "da Vinci koden" det är därför den är så bra, men inte de andra böckerna. Därför att det finns något i våra hjärnor som älskar just detta. Från Faraonerna i Egyptien till den lille prästen i Vatikanen och tonårs New age tjejen som leker häxa. Alla dessa tre sakerna i ett perfekt litet indigoblått paket. Vad kunde efterträda detta?!

Så kom spelet. Ja vad ska jag säga. Det var en kompis som lyckats komma över ett fuskspel som var först ut. Och hon sa över telefon att hon tyckte det var ovant med 3D man visste knappt var man var. Och hon blev så förbannad över att männen blev med barn när de blivit abducted av aliens att hon sa: de kunde lika gärna haft armar till ben.
Sedan fick jag mitt i present av min man och det var något helt nytt. Man kunde göra egna utseenden man rörde sig i rummet, ja det var jättekul.
Så kom alla expansions spelen- och de åt ramminne precis som de gamla spelen. Datorn blev trögare och trögare. Och var gång du startade spelet laddar EA games upp sig och visar det senaste downlodsen som finns vilket var en Ford. Rena reklamen alltså. Och såklart fick ens Norton tuppjuck var gång. Tillslut fick nog mitt Norton nog och gick till angrepp direkt mot spelet för datorn gick aldrig mer att öppna över huvud taget. Då hade jag köpt tolv nya spel som har kostat två till fyrahundra kronor styck. Tror du att jag fick ladda ner den där bilen, Forden som EA games säkert betalat nollkronor för? Nej självklart inte. Ja de säger: Du måste registrera dina spel. Så då gjorde jag det, alla som står på hyllan närmst de är fjorton stycken det får räcka tänker jag. Nej tydligen inte. Då måste jag registrera på The Sims svenska hemsida också och där gå med på att de tänker lämna ut dina uppgifter lite var stans. Va? För att ge mig en jäkla reklam grej! Snacka om att va snål!!!!
Jo jag fick köpa en ny dator och där rök min Nilen kryssning, pyramid besök och museiet i Alexsandria. För en jäkla ford som dom ändå inte tänker ge mig.
Ett stort tack till EA games.


Läs även andra bloggares åsikter om
Sims, Sims2, spel, Ford, reklam, blogg, bloggosfären, blogga, EA, snålt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan hej.. Så underbart väder det är denna dag...kul att kola runt i din blogg :) ha en trevlig och mysig kväll så ses vi i morgon/m

2008-06-02 @ 17:03:27
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0