Lördag.

Det är helg och man borde kanske göra något?
Det är klart massor man borde göra.
Nej jag är alldeles för lat, det finns inga måsten eller borden i min värld.
Vi började dagen med avsikten att få saker och ting gjort. Så vi gick till Laura Ashley för att köpa den där vaxduken. 
Oj vad där finns saker, man kan gå och titta och drömma i evigheter. De hade rea mest på kläder. 
Det är rea lite varstans just nu. Jag fick en katalog med mig i vartfall.
Sen skulle vi på Scholl för att skaffa fotskrubb och hälkräme. Men på vägen dit skulle vi in på Indiskan (rea) två tröjor blev det. Sedan blev det nektariner och jordgubbar i fruktståndet. Ja då stängde Scholls kl två och kl var två minuter över två, ja det får vänta till på måndag.
Nu skulle vi ha stuckit till Siba, Mobilia och Jysk för lite jobbsaker åt Mikael. En elvisp (vår gamla som var ca arton år gammal gick i tu lagom till jul ) jag har tröttnat på att vispa för hand. Kolla efter ett sådat fällbord i trä som  man hänger över balkongräcket. Sedan skulle vi även ta en runda på IKEA för att titta ännu en gång på en bänk jag vill ha på balkongen.

Nej tanken på detta farande och flängande gjorde oss så trötta att vi sa - Vi går hem och äter sedan sticker vi till ribban och badar.
Så vi gick hem lade oss på sängen bläddrade lite i Laura Ashley katalogen som vi fått och somnade så sött....Zzzz !

Belåtna var vi när vi vaknade till. I  den ännu skinande solen  och den varma  böljade vinden i gardinorna  som hänger för de öppna balkongdörrarna. Det var den bästa lördagen man kan tänka sig.

Det blev Lax idag.

 
Dill och koriander från min balkonglåda.


Basilika, även den från balkong odlingen.


Man tager vad man haver.  Purjo, sparris och zucchini. Tyvärr hade jag ingen chilifrukt hemma, annars hade det passat ypperligt och några hackade mandlar.


Jag hackade alla kryddorna lade över laxfilén och pressade över en lime. Har man ingen lime funkar citron.


Sedan är det bara att steka laxen.


Efter laxen grönsakerna. Börja med sparrisstammarna, sedan knopparna och sedan i med resten plus lite extra basilika.


Så en schysst middag. Lax, sallad,dillkokt potatis och lite varma grönsaker.


Lite öl smakar till maten. Jag personligen gillar Mariestad till mat.


Bon Appétit.


Ja är den inte gudomlig min nya vaxduk?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Trevlig blogg du har! Doppikopp är en tornedalsk specialitet som är mycket god i all sin enkelhet, man tager helt enkelt en kaffekopp och lägger ner valfri mängd extrasaltat smör och färsk klippt gräslök, sen kokar man färskpotatis och när det är klart häller man på en skvätt av potatisvattnet så smöret smälter, sen doppar man färskpotatisen i det och äter rökt sik till. Helt underbar sommarmat! Ha det fint!

2008-07-07 @ 23:24:20
URL: http://latmask.blogspot.com
Postat av: Nils Lundgren

Salve. Trots att jag har ätit så känner jag hur hunger och lustkänslor får förnyad kreaktivitet när bilderna av sådana maträtter når blicken. Själv rör jag ihop något enkelt till middag eller lunch. Får nog ta och skärpa mig med det. Ha det gott. Nils den förenklade.

2008-07-08 @ 18:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0