1 Maj

Var i Folkets park idag som sig bör och lyssnade på Mona Sahlin.
Vilker jubel! Vi välkomnade henne med varma applåder.
 
När jag såg henne blev jag faktiskt lite rörd och tänkte - Äntligen! Som vi fått vänta på denna kvinna.
Jag kan säga att hon är en lysande talare. Som lockade till många skratt och applåder.
Som alltid var där en knäppjök som kastade Toblerone på henne. Det tackade hon för. Eftersom hon just talade om utbildning raljerade hon med att säga något om sådan utbildning som kanske han hade behövt ta del av.

Ja det var en strålande Första maj.
Med vackert väder och en lysande Mona.


Och så inveg hon IF Metalls S-fackklubbs nya fana
där min man sitter i styrelsen.
Men han är inte med på scenen såklart.

Sedan avslutade vi med supergod sushi och cheesecake på Hai.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0