Årets balkong.

Snart är det påsk och alla narcisser ska planteras.

Här är ett gammalt foto på min balkong för kanske två år sedan.


Vi var på ILVA för några veckor sedan och såg den här kudden.

Jag  var så dum att jag inte köpte den  fast jag blev så inspirerad av den, tyckte förståst att det var alldeles för tidigt.
Sedan var jag på Hemtex och blev lite mer insvängd på grönt och ljusblåt.
Till slut var vi på IKEA för att köpa en bänk och då var det nog klart att det ska bli lite grönt och blått.

På IKEA såg vi plastmattor. Jag har sedan innan tänkt lite på en sådan vävmatta som sticks lite och man brukar kunna köpa på rulle, men när jag såg plastmattor på IKEA ville jag hellre ha det men. Tyvärr hade de bara några fula randiga kvar och använt de snygga gröna till dekoration de knasbollarna. Så nu vet jag inte vad jag ska göra?

Jag hittade ett vitt hängbord i stål vartfall och en fin grön kruka i tung lergods med fat. Plus att jag funderat på att måla mina balkonglådor gröna eller blå.

Bricka på ILVA. Blå kant vit botten och gröna stora prickar.

Fina vaxdukar på Stoff & stil


Ytterligare två superfina vaxdukar från Stoff & stil.

Fina tulpaner som jag köpte till Mikael på hans födelsedag. Snygga färger, rosa, ceriserosa och grönt. Det är bara den blå färgen som fattas. 


Två fina grytlappar från Åhléns.

Kudden på ILVA var slut precis som brickorna så jag beslöt mig för att sy en dyna själv.

Härlig mjuk frote att sitta på och roliga knappar som man klär själv. Grön på ena sidan och lite akvablå på den andra sidan så att man kan välja efter sinne lag :)


Snygga byråer på ILVA lite Diner/femtiotals stil, tuffa tycker jag.

Söta bullformar från Åhléns.
Ja det är mycket prickigt i år, sött tycker jag men visst man kan nog tröttna. Man ska blanda, blanda!

Ja så får det bli, passar fint till mina pelargonier som jag köpt.

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Jo, jag började förra veckan att tänka på min balkong. Tankarna snurrar och får väl se vad jag hittar på. Ha det gott.

2009-03-23 @ 23:18:43
Postat av: Nils Lundgren

Jo, jag börjar att planera i huvudet vad som tima skall på min balkong. Färgprakt och ett sinnets tempel skall vara två ledord för mig. Funderar att kanske förodla något spännande också. Kerstin, hälsa Mikael och önska honom ett grattis i efterskott från mig. Skulle skickat ett kort men lightdemens har gjort mitt sinne trögt på gamla dar. Ha det gott bägge två. Nilsus.

2009-03-25 @ 18:03:47
Postat av: Anonym

Tack Nils, det låter fint snart är det balkongdax. Vi hörs snart hoppas du inte är upptagen i påsk.

Kram Kerstin

2009-03-28 @ 01:21:43
Postat av: Anonym

Hej Kerstin. Nejdå, jag har ingenting för mig annat än att äta något onyttigt och hoppas på ett fint vårväder. Vad hade ni tänkt er? Kram Nils.

2009-03-30 @ 18:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0