Stax dax för pelargoner.

Jag har inte planterat ut pelargonierna jag köpte. Dels därför att de bytat ut de gamla balkongerna i huset mitt emot och vår lilla innegård varit barikerad för eventuella försök att plantera ut påskliljor och pärlhyasinter. Och dels därför att det inte varit så där supervarmt en längre tid och jag brukar alltid ha otur.

Jag köppte tio sticklingar på Paletten i februari i år. Alla har klarat sig förutom blodsdroppen som dog rätt snabbt.

Jag satte en massa frö också i äggkartonger. Jag hade glömt att det är en usel idé och att det är en mycket bättre chans att lyckas om du sätter i kruka eftersom äggkartong möglar.

Här är mina Pelargonier och mina två Flitiga Lisor.

Jag blev så förvånad när den här började blomma, jag trodde jag bara valt vita och två mörka.
Det är inte alltid lika trist med det där dåliga minnet som tur är.

Här en lite laxrosa.

Och en vit. Men jag tror att två till ska vara vita men jag är inte helt hundra. Det ska bli spännande!

De har fått stå ute några nätter men jag vet inte om de ska få komma in i natt det är så kallt i dag.
På jobb har de skrattat åt mig eftersom de inte fått vara ute efter kl 18:00.
- Är det dina barn Kerstin? Har de skojat. Men nio fall av tio så när jag planterar ut blommot så antingen störtregnar det en vecka eller så blåser det extremt mycket och på hösten och våren händer det att det helt enkelt fryser. Det gjorde det i höstas t.ex. De stod knappt en vecka så vipps kom frosten tre fyra dar sedan blev det inte kallt förrän i februari eller nått.

Nu har det regnat några dagar så vår pion på innergården blommar i dag för första gången men jag tycker det är jättesent. Jag måste minnas fel.

Min syster Birgitta sa att  de utländska stånden var uppe i stan när hon var där i förrgår. Jag måste dit och köpa den där goda franska osten.
Tyvärr kommer jag inte att kunna ta några kort eftersom min man och hans telefon kommer att vara på Tosselilla på familjedag med IF Metall.

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Hej Kerstin. Kommer ihåg att jag för en del år sedan köpte en magnefik blodsdroppe där dropparna efter ett par dar låg runtom krukan. Nåväl, det är kul att testa lite nytt. Dina perlagonier är vackra. Inte som dom vanliga tradiga röda som vanpryder många balkonger. Sköt om dig. Nilsus.

2009-06-11 @ 18:11:13
Postat av: Kerstin

Hej goá Nils. Kul att du gillade mina pelargonier, det var synd på Blodsdroppen faktiskt. Den luktärten jag fick av dig har också dött. Jag har inga gröna fingrar för tillfället! Och det bara regnar, regnar och regnar......Man kunde tro att syndafloden var här. Nu har det regnat non stop i över 24 tim.

Vi ses snart, kram Kerstin.

2009-06-12 @ 18:12:12
Postat av: Nils Lundgren

Hej Kerstin. Det var synd om din luktärt. Mina har klarat sig, men min balkong är inbyggd så att inget vatten kommer innanför räcket. Men herregud. Man märker verkligen på växterna att det är höstlikt. Dom växer ju ingenting. Har några förskrämda blomsterlin som är uppdrivna från frön. Dom är lika stora som dom var i april. Men Kerstin. Fortsätter det så här så riv upp det du har i lådorna och sätt något prunkande så att du kan skapa sinnenas trädgård. Sköt om dig och hälsa Mikael så gott. Kram. Nilsus.

2009-06-15 @ 18:14:14
Postat av: lilla Maria

vilka fina blommor du har ;)

2009-07-05 @ 20:10:32
URL: http://jaunie82.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0