Sol ute, sol inne, sol i hjärtat och sol i sinnet

Är det inte en sådan där ramsa som brukar vara broderad på köksbonader? 
Men ska det vara hjärtat?
Vet ni vart det kommer ifrån så berätta gärna.
Det har varit soligt och varmt  hela helgen, underbart. Jag har inte hittat på så mycket mest njutigt av solen, av att vara ledig och att det snart är påsk.  Jag älskar påsken!

Har planterat lite på min balkong, det är så skönt att våren är här.


Det blev bara två lådor i år. Får se hur jag kommer att göra till sommaren.
Jag har målat dem själv för att de skulle matcha dynan jag sydde.


Här är den och bänken från IKEA.


Och andra sidan. Omväxling förnöjer.


Är det inte härligt! Nu har tusenskönorna kommit, då är det vår.
Här är även narcisser, hyasinter, minipåskliljor, pärlhyasinter och penséer.


Sen i dag plockade vi upp påskpyntet och såklart finns där lite för balkongen också.




Minipåskliljor.


Pärlhyasint, Är de inte helt underbara med sina vita små kjolar.
I min mormors trädgård när jag var liten hade hon en sort som det blev jättekulor på som jag trädde halsband av. Eller så var jag bara jätteliten, man vet aldrig.


Tusensköna eller Daisy som de kallas för i England. En korgblomma, vart litet kronblad är en liten blomma även så de små gula i mitteln. Fantastiskt! Man kan knappt se sig mätt.

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Hej Kerstin. Tycker att du har gjort ett bra jobb med färgerna på balkongen. Själv har jag två balkonglådor i blå plast. Mellan dom finns en mindre låda i ett korgmaterial. Skall ta reda på om det går att måla dom i någon roligare färg. Har också börjat att förodla lite luktärter till sommaren. Har också blomsterlin som skall förodlas och skall användas som ett insynsskydd. Tycker att balkongen är viktig som ett mentalt spa från all betong och asfalt därute. Bara fantasin sätter gränser. Ha det gott. Nilsus.

2009-04-07 @ 18:12:46
Postat av: Maja

Hej Kerstin!

Vilken underbar balkong, du är verkligen bra på att inreda. Blommorna är jättefina!



kram

2009-04-11 @ 17:25:33
Postat av: nils Lundgren

Hej Kerstin.

Tack för senast. Du och Mikael är alltid så frikostiga och man känner sig alltid väldigt välkommen. Sitter här på jobbet och tänker, kanske vi skall ta en utflykt till Paletten senare i vår sommar perioden? En del av mina luktärter har börjat att titta upp ur dom små planteringsaskarna. Vågar knappt titta åt dom så att inte stjälkarna går mitt av. Dom är så spröda.

Skall väl titta till torget på lördag för att se om det finns något spännande. Sköt om er bägge två. Nilsus den trötte.

2009-04-15 @ 18:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0